kickpet.reismee.nl

St Michel Maurienne / Oberrohrdorf / Waldkirch

Montali - St. Michel Maurienne - Oberrohrdorf - Waldkirch: Vanochtend afscheid genomen van Montali en met name van Malu. Malu (van origine Braziliaanse en afgestudeerd architect met specialisatie historische gebouwen) is het brein in de keuken van Montali. Zij (en haar keukenbrigade) heeft 20 jaar research verricht om smaakvol vegetarisch te kunnen koken en heeft dit ook vastgelegd in een kookboek. Het vegetarisch eten is van absolute topkwaliteit. Nu doet zij heel veel research om ook mensen die een glutenintolerantie hebben smaakvol (vegetarisch) eten te kunnen aanbieden. Het is een zeer bevlogen dame. Zij kan blijven vertellen over haar project. Vandaag een autosnelweg rit richting Chambery. Onderweg heeft Jack (en ik dus ook) in een wegrestaurant de wedstrijd Nederland-Slowakije gekeken en daarna zijn we doorgereden naar St. Michel Maurienne. Het hotel (hotel Savoy) inclusief eten wat we hier hebben is wel even wennen na de afgelopen dagen. Überhaupt vlees eten is toch wel vreemd. De volgende ochtend door naar Voglans. Het was nog niet zo gemakkelijk om de dealer te vinden op het industrieterrein maar uiteindelijk stonden we dan toch voor de deur van Moto Warm up. De motor was gelukkig ook echt klaar. Hij werd nog een beetje gepoetst. En toen ze hem wilden starten gebeurde er niets. Bleek de accu leeg, kwamen ze eerst ook nog met een defecte accu. Na de poging met een andere accu startte hij onmiddellijk. Daarna ons Cliootje bij de luchthaven in Voglans afgeleverd en toen konden we op weg met de motor. We hadden een nieuwe route gemaakt vanuit Voglans naar Oberrohrdorf en die zijn we gaan rijden. Helaas begon het te regenen in de Jura vlakbij Geneve. Vanwege de regen zijn we illegaal de snelweg in Zwitserland (autobaanvignetplichtig) gaan rijden. Onderweg hebben we nog een gigantische file gehad vanwege een ongeluk, en dat allemaal bij een temperatuur van 31,5 graad (volgens de boardcomputer). Om ongeveer zes uur kwamen we aan bij Horst en Prisca in Oberrohrdorf. We werden weer hartelijk ontvangen door hen en ’s avonds hebben we gebarbecued (Horst war ein excellenter Chef am Grill, und Prisca for the finishing touch). We hebben nog tot ’s avonds laat buiten op hun terras gezeten. De volgende ochtend ontbeten en op weg naar Duitsland. Helaas hadden we niet zoveel geluk en regende het ook in de Hochschwarzwald en hebben we dus een paar keer moeten schuilen (we hadden de regenbroeken vergeten). Na de laatste regenbui zijn we richting het mooie weer gereden. Net buiten Waldkirch hebben we op een idyllisch plekje hotel Kohlenbacherhof gevonden. We hebben er net buiten gegeten en zitten nog te genieten van het uitzicht vanaf het terras. Nog twee motordagen en dan zijn we weer thuis.

truusvanthoor@home.nl

WE wensen jullie een behouden thuiskomst,en er ligt een
tropische verrassing op jullie te wachten.
tot ziens in Margraten.

jan en Truus van Thoor

john en rosita

prachtige plaatjes. vom feinste!
gute heimreise.

M&M

En dan zit een prachtige sabbatical er alweer op. Wat is dat omgevlogen. Inmiddels zijn jullie alweer een stukje gevorderd en kunnen de stal al bijna ruiken. Geniet ook van het weer thuiskomen en al die herinneringen neemt niemand jullie meer af.
Bedankt voor het mogen meereizen.