kickpet.reismee.nl

Montali

Leonessa - Montali: Vandaag een korte rit naar Montali. We hebben nagenoeg de hele route gereden die we ook voor de motor gepland hadden. Eerst naar Cascia, we hebben het niet opgezocht op wikipedia, maar het leek wel een pelgrimsoord. Vervolgens via Cerreto di Spoleto, Bastardo, Collepepe naar Colle San Paolo. Vlak na het verlaten van Leonessa hebben we de Abruzzen achter ons gelaten en rijden we Umbrie binnen. Prachtige heuvel- en bergachtige landschappen met evenzo mooie dorpen. Al rijdende door dit landschap kwam bij ons de gedachte op dat we best verder zouden willen reizen en niet terug naar huis. Wel de motor oppikken en daarna gewoon weer verder gaan. Maar helaas, de werkelijkheid is anders, we moeten ook weer wat nieuwe centjes gaan verdienen. Na Colle San Paolo krijgen we ca. 5 km onverharde weg richting Montali. Het is goed te doen; alleen gaat het wat langzaam omdat je niet hard kunt rijden. Aangekomen bij Countryhouse Montali valt ons meteen de gastvrijheid van dit hotel op. Je wordt verwelkomt met je naam, een wijntje aangeboden en Alberto is een perfect gastheer. Alles is hier perfect in orde. Zwembad met een mooi uitzicht op de omgeving. Het is een klein paradijsje in Italië zoals er zovele zijn. Ik ben jaloers op Kim (DSM collega) die over een paar maanden in dit geweldige land gaat wonen. We kunnen niet alles beschrijven maar wij vinden het hier top en als je een keer culinair vegetarisch wilt eten moet je hier beslist een keer naar toe komen. Zaterdag zijn we naar Perugia geweest, een leuke (universiteit)stad. Vanaf de parkeergarage hebben ze een aantal roltrappen aangelegd om op een gemakkelijke manier het hooggelegen centrum te kunnen bereiken. Er liggen een paar mooie pleinen met oude paleizen en zoals in iedere Italiaanse stad tig kerken. Vandaag (zondag) hebben we een luie dag. ’s Ochtends na het ontbijt zijn we een klein stukje gaan wandelen en daarna lekker bij het zwembad gaan liggen (onder een parasol). Voor vandaag hebben we hier ook een lunch geboekt en we krijgen een heerlijke risotto met groenten, salade en een fruitcocktail. In de namiddag zijn we nog gaan zwemmen en vanavond gaan we de laatste keer genieten van het heerlijke eten. Morgen gaan we, via de snelweg, richting Chambery rijden. We willen eigenlijk zover mogelijk doorrijden, zodat we dinsdag de motor vroeg kunnen ophalen. NB: we hebben in countryhouse Montali ook nog twee BN’ers gespot, ‘n Eerste Kamerlid en een TV presentatrice.

Lies en John B.: alvast hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardag en een fijne dag gewenst.

M&M

Klinkt heerlijk relaxed. Het gevoel van willen doorreizen klinkt ons bekend in de oren. En na zo'n ervaring gaat het nooit meer helemaal weg. U zijt gewaarschuwd;-)