kickpet.reismee.nl

Palermo / Erice

Palermo - Erice: De boot kwam bijna een uur later in Palermo aan dan gepland. Toen we eindelijk van boord waren was het al kort na achten. Met ons Cliootje door de hektiek van Palermo, gelukkig niet zo’n grote auto anders had hij nu wel het formaat van een cliootje gehad. Toen naar de autosnelweg en het gas erop; want in het verre zuiden is het eerder donker dan bij ons en we wilden toch graag voor donker het hotel zien te bereiken. Om kwart over negen hadden we de 116 km naar Erice onder de wielen en stonden we voor “la Pineta” ons hotel in Erice. De kamers zijn hier aparte kleine huisjes met eigen terras en uitzicht naar het dal en de zee tussen de vele bomen door die het complex rijk is. Gelukkig was het restaurant nog open en hebben we hier de eerste heerlijke Italiaanse maaltijd kunnen eten. Vanochtend hebben we het middeleeuwse historische stadscentrum van Erice bezocht. Erice ligt op de top van de Monte San Giuliano (751m) en heeft diverse oude kerken, mooie oude huizen met balkonfacades en een kasteelruine. In de namiddag op het schaduwterras van het hotel zitten lezen en nog een paar zaken via internet geregeld in verband met de defecte motor. Het laatste bericht van BMW is dat inderdaad het wiellager kapot is en dat het volgende week gerepareerd gaat worden. Eind volgende week zal de motor dan klaar zijn. Gelukkig dus dat we daar niet op gewacht hebben en het besluit de Clio te huren genomen hebben. We gaan de motor ophalen als we op onze terugreis zijn, dat betekent dat we o.a. Ferrara moeten laten schieten. Drie keer is scheepsrecht, vorig jaar zijn we er ook al niet gekomen omdat we een andere weg moesten nemen in verband met nog gesloten passen vanwege de sneeuw. Dus volgende keer proberen we het opnieuw. Het is hier heerlijk warm met een verfrissend windje erbij.

Bedankt voor alle felicitaties, en het meeleven met ons akkefietje, zowel telefonisch, per mail of dit blog. De verkoudheid is ook bezworen. Tim, wanneer kunnen we je aanschouwen op TV? Marc mag je nu achterop?

truusvanthoor@home.nl

Hallo Elly en Jack,ook wij zijn pas terug van vakantie en lezen daarom nu pas jullie verhalen.Balen dat de motor kapot ging,maar gelukkig bestaan er ook nog andere voertuigen.Ferrara moeten jullie beslist een keer doen,vrienden van ons wonen daar,en zodoende zijn we er een paar maal geweest.Geniet van al het moois dat op
jullie weg komt.Groeten uit Margraten,

Jan en Truus van THoor

rob van kervinck

Hallo jullie beide,

Jack nog proficiat met je verjaardag.
Jammer van de pech aan de motor.
Maak er toch een leuke vakantie van en nu kun je je wezenloos toeteren in die Clio zoals alle Italianen dat doen.

Groeten Rob en Riny

Huub

Hi. Trek nog een extra flesje Prosecco open om de verjaardag te vieren. Van Harte. Heel lullig dat de techniek jullie in de steek heeft gelaten. Wens jullie verder een geweldige trip en ik reis zo nu en dan een beetje mee, op de achterbank. Mooie tocht en nog heel veel lekker italian food gewenst. Huub.

Kitty smeets

Hoi Elly en Jack,

Alweer een jaartje erbij Jack, proficiat.
Ik geniet van jullie mooie reisverhalen.
Dit week-end wandelen wij weer in "DE NACHT VAN GULPEN" Sven gaat mee, als het niet regent, afwachten dus!

Groetjes en een nog een mooie voortzetting van jullie reis in Bella Italia.

Kitty, Arnold en Sven.

Miriam,Jo,Natasja,Tim

Hoi Elly en jack,

Jack nog proficiat met je verjaardag en wij wensen jullie nog een fijne vakantie.
De uitzending van Tim wordt denkelijk in September uitgezonden.
Ik zelf ben al 32 dagen rook vrij.
Groetjes Miriam,Jo,Tim,Natasja