kickpet.reismee.nl

Bourg Saint Maurice / Genua / Palermo

Bourg Saint Maurice - Genua: Zondagochtend nog maar een nacht bijgeboekt in Hostellerie du Petit Saint Bernard en het hotel in Alba geannuleerd. Gisteravond hebben we ’s avonds laat nog maar eens gebeld naar de ANWB Alarmcentrale omdat we niets meer gehoord hadden sinds we gebeld hadden. Ze waren druk bezet en ze zouden terugbellen. Is niet gebeurd en rond twaalf uur zijn we toch maar gaan slapen. De volgende ochtend weer gebeld bleek dat er allerlei consternatie was omdat ze geen gegevens over onze verzekering konden vinden. Nogmaals het probleem uitgelegd dat we maandagavond een boot geboekt hebben naar Palermo. Na nog wat heen en weer hebben ze rond het middaguur gebeld dat ze een auto hebben kunnen regelen en dat ze maandagochtend nog contact opnemen. Jack heeft daarna nog met BMW gebeld en die bleven maar vasthouden dat ze gaan proberen de motor zo snel mogelijk te maken, terwijl wij wisten dat hij pas dinsdag naar een BMW garage zal gaan. Maandagochtend heeft de ANWB weer gebeld dat alles akkoord is voor wat betreft de auto en dat we naar het kantoor kunnen gaan van Europcar in Bourg Saint Maurice. Jack heeft dit nog meegedeeld aan BMW en die zijn nu verder akkoord. De motor gaat inderdaad pas dinsdag naar een garage en ze wisten nog niet in welke plaats. We vinden het natuurlijk balen dat we niet verder kunnen reizen met de motor. Maar we krijgen geen garantie dat hij inderdaad binnen een paar dagen klaar is. En als dat al zo is, dan moeten we hem nog gaan ophalen en in het gunstigste geval zouden we dan donderdagavond met de boot naar Sicilie kunnen gaan. Wat zou betekenen dat we daar dan 2,5 dag kunnen blijven en dan verder moeten gaan naar het vasteland van Italie. We hebben alles overwogen en toch voor de optie van de auto gekozen. Het zou een motorreis worden, maar ook een reis om allerlei plekken te bezoeken die we graag wilden zien. Dat laatste willen we toch graag doen en dan maar met een auto. En we willen ook niet nog drie dagen of langer in Bourg Saint Maurice verblijven, er is weinig of niets te doen als je geen vervoer hebt. Als alles goed gaat en de motor wordt gerepareerd gaan we hem op de terugreis ophalen zodat we in ieder geval nog de laatste dagen per motor kunnen afleggen. Het is wel een heel gedoe met de diverse partijen, BMW Service Card, ANWB alarmcentrale en Unigarant verzekeringen. Een hoop zaken zullen we straks thuis nog moeten regelen en maar hopen dat een van de partijen de meerkosten en annuleringen gaat vergoeden.

Maandag om half twaalf zijn we vertrokken met onze Renault Clio richting Genua. Het is een vrij nieuwe auto, hij heeft pas 7000 km gelopen. Gelukkig gaat al onze bagage in de kofferbak, inclusief alle motorkleren en helmen. Ik heb er nog niet in gereden maar Jack vindt dat hij wel lekker rijdt. We hopen dat het geen probleem is dat we nu niet met een motor maar met een auto inchecken op de boot naar Palermo. Bij de incheckbalie aangekomen hebben we uitgelegd wat er is gebeurd. Ze maakten geen enkel probleem, we hoefden zelfs niet bij te betalen. Heb ik me daar zo druk over gemaakt. Het doet wel pijn als je andere motorrijders ziet arriveren bij de boot, maar ja, het is niet anders. We gaan er van uit dat, als we dadelijk in Sicilie en Zuid-Italie zijn, de pijn een beetje verzacht wordt door al het moois dat we gaan zien en de lekkere pasta’s met wijntjes. We zitten nu in de hut en om 10.00 uur zal de boot vertrekken. Morgenavond om 18.00 uur komen we in Palermo aan. Het is wel een lang verhaal geworden, maar voor ons was het een heel gedoe en ook wel een teleurstelling dat onze motor het heeft laten afweten.

M&M: het was niet echt koud in Martinvelle, we hadden vlak van te voren nog buiten zitten eten. Ik ben gewoon een koukleum en begin bij de geringste kou gelijk sjaals om te doen en verkleumd te kijken. En wie van jullie beiden heeft de stoute schoenen aangetrokken en motorrijles genomen?

Guy

Wat vervelend dat jullie niet verder kunnen met de motor. Van de ander kant: het had erger gekund (ongeval etc.). Dus probeer maar te genieten van land, zon, pasta, wijn en ........ de Clio !

M&M

Helemaal goed als van je afschrijven helpt. Wij lezen het wel weer. Maar wat 'n gedoe. Gelukkig zijn jullie toch onderweg, al is het dan met 'n Clio.
Hopelijk helpt de bootreis om de afgelopen dagen achter jullie te kunnen laten, zodat jullie weer kunnen genieten van al het moois dat ongetwijfeld voorbij komt. Hoe is het met de gezondheid van Jack? Het feit dat ie achter het stuur zit zou betekenen dat hij in ieder geval fit genoeg is;-)

Monique is overigens degeen die een vervroegde midlife-crisis heeft.........................!?

M&M uit Urmond

En al een beetje van de schrik bekomen dat jullie BMW niet mee gaat op de boot? (BMW weg ermee?) We hopen dat jullie je niet laten weerhouden door dit vervelende akkefietje om toch met volle teugen te genieten van het prachtige Sicilie!
Groeten

Hans & Lies

Jack, allereerst van harte met je 65e. Ik heb in elk geval al op de partij gestemd van wie je dan mag stoppen (voor de goede orde: het is niet die van de Blonde God).
Wat de vakantie betreft geldt weliswaar ´hoe meer wielen hoe minder vreugd´, maar hopelijk hebben jullie hiermee je portie tegenslag gehad. Ride on, ride on.

noud en gerda

Jack, proficiat met je verjaardag. We zullen vanavond een op jullie drinken.
Verder nog een leuke vakantie en hopelijk geen pech meer onderweg.
groetjes noud en gerda

Patrick en Maria

Hoi luitjes

Proficiat Jack op deze blijde verjaardag en dat op een boot!
Helaas geen feestje maar een hele maand feest!
Hopelijk komen jullie vandaag veilig aan in Palermo, zonder motor maar gelukkig wel met elkaar.
Wat een gedoe allemaal en een hoop geregel.
Gelukkig hoeven jullie niet te stemmen vandaag, dat scheelt alweer....
Ondanks de pech wensen wij jullie een prettige voortzetting in jullie Clio ( kan slechter toch? )
Groetjes uit Geulle

Maria Luijten

Jack, proficiat met je verjaardag, wat jammer van de pech met de moter, maar met een auto kan het ook een mooie vakantie zijn, weer eens iets anders, ik wens julli verder een reis zonder problemen geniet ervan.
Groetjes Maria.

de Paasjes

Jack, op de eerste plaats van harte gefeliciteerd!
Tja een Clio is natuurlijk geen Citroën, maar ach wie weet gaat jullie een autovakantie best goed bevallen, het is in ieder geval een stuk koeler zonder helm en motorpak. Toch vervelend, je stelt je er helemaal op in. Ondanks alles nog een heel fijne en mooie voortzetting van jullie reis!