kickpet.reismee.nl

Sales / Valloire ! ?

Sales - Valloire: Wat een waterval is de eigenaresse van de chambre d’hotes in Sales. Vanochtend bij het ontbijt heeft ze al honderduit verteld. We kregen bijna geen kans om te eten. Het beloofd een mooie zonnige dag te worden. Rond negen uur zijn we vertrokken richting Valloire. De bedoeling was dat we Courchevel, onze wintersportplaats, als tussenstop zouden nemen. Even kijken hoe het hier uit ziet als het niet bedekt is onder een sneeuwdeken. Dit hebben we toch maar niet gedaan, omdat we anders weer vrij laat in ons hotel in Valloire zouden zijn volgens onze GPS. Dus rechtstreeks naar Valloire. Een mooie route door de Savoie via de Col de Saisies, Cormet de Roselend en de Col de l’Iseran naar Valloire. Helaas was deze laatste gesloten. We hebben het toch geprobeerd, (op twee wielen moet je toch wel door kunnen rijden!?), omdat we anders een heel eind moesten omrijden. Maar ook deze keer was het toch echt niet mogelijk. Toen we een stuk op weg waren kwamen motorrijders naar beneden en met gebarentaal maakten zij duidelijk dat hij toch echt dicht was. Dus toch maar omgedraaid. Toen we bijna terug in Bourg Saint Maurice waren hoorde Jack een vreemd, bekend geluid en had het gevoel dat hij een lekke band had. En jawel hoor, deze motor heeft hetzelfde euvel als de vorige tijdens een van onze Kickpetweekends. Het geluid en het lekken van de olie betekent dat er een wiellager defect is. BMW assistance ingeschakeld en deze hebben gelijk geregeld dat de motor opgehaald wordt, hij gaat dinsdag naar Chambery en daar gaan ze kijken wat er aan de hand is. Unigarant Alarmcentrale gebeld wat te doen omdat we maandag de boot naar Palermo hebben. Zij hebben alles genoteerd en het dossier ligt nu in Lyon. Daar wordt nu gekeken hoe en of er iets geregeld kan worden zodat we in ieder geval op de boot kunnen. We wachten hun telefoontje nog af. Vervangend vervoer is voor ons de beste optie. Helaas zal dat geen motor worden. Als we onze reis maar kunnen voortzetten.

We zitten in een hotel in Bourg St Maurice, Hostellerie de Petit Saint Bernard. We hebben ons zelf maar getrakteerd op een menu gourmand als troost. Jack heeft er helaas niet zoveel van geproefd want hij heeft een fikse verkoudheid met lichte koorts. Maar met een paar paracetamollen de afgelopen dagen gaat het nu een beetje beter. We zijn nu terug op onze hotelkamer met op de achtergrond veel lawaai want hier in het dorp is een of ander festijn met motors die allerlei capriolen uithalen en flink gas geven met vuurwerk.

Al met al: we hebben tot nu toe een mooie route gereden, met een soms vreemd werkende GPS, een beetje zieke Jack en nu een kapotte motor. Wordt vervolgd.

Baakhoven

Das pech zeg. Wel spannend, later als je thuis bent doet dit verhaal het goed ;-). Ben benieuwd naar het vervolg.
Beterschap voor mens en materiaal,
Desiree

M&M

Goed en slecht nieuws liggen vaak dicht bij elkaar. Eén troost vanuit Zeist; hier regent het!
Beterschap voor Jack en succes met het vervolg van jullie reis.

Huub

Hey wat is dat noe....?!??!?!?!
Hiel veul betersjap en pak diech nog 'n paracetamolke. En geef diene brommer d'r aoch eint ;-)
Hoop van harte dat alles snel herstelt zal zijn.

miriam

Dat is niet zo leuk van de motor.
En wij wensen jack beterschap.en wij hopen dat jullie snel weer verder kunnen met de vakantie.
Mischien kan ik jullie met dit goed nieuws een beetje op monteren,Tim mag vandaag bij flikken Maastricht meespelen, hij moet zich kleden in een leren jack en een geruite bloes met een pet op ha ha echt iets voor tim

Kitty smeets

Jammer, dit is een beetje balen.
Gelukkig kan de reis toch voortgezet worden.

Jack, beterschap.

Groetjes,
Kitty, Arnold en Sven

JMDD

Hoi Elly en Jack,

Ik zag de foto, wat is dat nou, dat is geen normale plaats voor jullie BMW. Weer het zelfde euvel (zwak puntje). Sterk dat jullie het positief oppakken en hoop dat ze toch nog met een goede oplossing komen.

Jack beterschap en beide toi, toi, toi.