kickpet.reismee.nl

Martinvelle / Sales

Maastricht - Martinvelle: Om 09.00 zijn we vertrokken voor de langste afstand van deze vakantie, te weten 410 km. Het zonnetje scheen, het was droog, alles zat mee. Behalve dan dat we in Belgie twee omleidingen hebben moeten rijden die de afstand nog eens met 50 km hebben verlengd. Hetgeen betekende dat we een uur later op de plaats van bestemming zijn. Onderweg is in vergelijking met Amerika, waar alles groots is, het landschap idyllisch. Kleinere velden en weiden met veel groen. We genieten ook hier van. Jack heeft weer een mooie route gemaakt. Al was hij wel wat optimistisch om helemaal geen snelweg/grotere wegen te willen rijden, het lijkt soms alsof we helemaal niet verder komen. Onderweg schiet me te binnen dat we gisteravond de regenpakken niet ingepakt hebben, volgens Jack klopt dat inderdaad. We vonden al dat alles zo gemakkelijk in het topkoffer paste. Toch Alzheimer light? Wij denken dat het een voorbode is dat de komende 30 dagen geen regen van betekenis zal vallen. We worden hartelijk ontvangen door de (Nederlandse) eigenaren van de Chambre d’Hotes in Martinvelle. ’s Avonds hebben we buiten in hun tuin kunnen eten. Het dorpje zelf telt maar 150 inwoners. Tijdens de wandeling door het dorp zien we dat er veel huizen vervallen uitzien. Het dorp heeft ook nog een leegstaand kasteel en een aantal zeer oude wasplaatsen. Het is er heerlijk stil op de kerkklok na. Vanavond gaan we maar eens vroeg naar bed, de jetlag is nog niet helemaal opgelost en het was een lange dag vandaag.

Martinvelle - Sales: Lekker ontbeten en daarna vertrokken. Het werd weer een echte Kickpetroute, er kwam geen eind aan. De Vogezen bestaan hier uit heel veel velden en het rook er lekker naar pas gemaaid hooi. Vanuit de Vogezen kwamen in het gebied van de Saone en later de Doubs. Hier hebben we gelunched in de schaduw van een kersenboom. Doordat Jack moest tanken en er op de route geen tankstation kwam zijn we van de gemaakte GPS route moeten afwijken. Na de tankbeurt hebben we ons eindadres in Sales ingegeven. Hierdoor kwam er een andere, mooie route tevoorschijn, alleen leidde deze door Geneve en dat was iets minder omdat een stad altijd veel tijd kost. Wel mooie gebouwen in Geneve gezien en natuurlijk het meer. Nu zijn we in de Haute Savoie, in de buurt van het meer van Annecy. Volgens ons zijn we de eerste keer door de Jura gereden zonder regen. In de chambre d’hotes hebben we een kamer met een hemelbed. We hebben nog in de zon gezeten en hebben zojuist lekker gegeten en in het Engels geconverseerd met de Franse eigenaren en gasten. Na deze conversatie heb ik via een plug op onze kamer verbinding tot het internet kunnen krijgen.

M&M

Jullie zijn weer op weg en wat leest dit weer lekker vlot (nieuwe beroepskeuze Elly?). Heerlijk met de wind in je haren (nou ja) in alle vrijheid over de franse wegen toeren. Wij gaan vanmiddag ook toeren, maar nu nog op de fiets. Geniet er weer van en maak ons blij met jullie verhalen.