kickpet.reismee.nl

Yosemite / Napa

We zijn net terug van een lekker etentje bij Downtown Joe in Napa. Deze gelegenheid heeft een eigen brouwerij en heeft een mooie wijnkaart. We kregen zelfs een wijntje en een bier van de eigenaar, dat is ons nog niet overkomen in Amerika. Overdag was hier een lekker zonnetje maar zo tegen de avond wordt het toch weer kil en zijn we weer terug gelopen naar de campground. Deze ligt tien minuutjes lopen van het “centrum” van Napa en Napa ligt ongeveer tachtig kilometer noordelijk van San Francisco.

Gisteren hebben we Yosemite bezocht zoals jullie al hebben kunnen lezen in ons beeralarm. We hebben een waterval van dicht bij bekeken en een gratis douche ontvangen, en een aantal andere watervallen in de verte kunnen zien. Yosemite lijkt inderdaad, zoals de Paasjes al eerder opmerkten, veel op een alpine landschap zoals in Zwitserland. Erg mooi natuurlijk, maar wij hadden gehoopt de Tiogapas en Glacierpoint te kunnen rijden en bezoeken. Deze waren helaas nog gesloten vanwege de sneeuw en afgelopen nacht schijnt er weer sneeuw bijgekomen te zijn. Alweer een reden om een keer terug te komen. De campgrounds in Yosemite waren vol en dus hebben we iets gezocht buiten het park ongeveer 11 mijl van de ingang vandaan, richting Groveland. Niet te ver, want we wilden nog een keertje terug. Vannacht is het beginnen te regenen en ook vanochtend was het nog zeer grijs en viel er bijna continue regen. Op deze campground hadden we voor twee nachten geboekt waar we dus nu een beetje spijt van hebben. Vanochtend toch maar naar de office gegaan of we niet een nacht konden annuleren vanwege het slechte weer, verteld dat we de laatste dagen in de USA zijn, etc. etc en gelukkig kon het en kregen we het geld voor de tweede nacht terug. Vervolgens hebben we besloten om een stukje boven San Francisco bij een rivier iets te zoeken om deze nacht te slapen. Helaas zag de campground er niet geweldig uit. Toen maar verder gereden naar Napa en toch maar eens gekeken in het dikke boek van ‘Good Sam campgrounds’ dat we gekregen hebben van de verhuurder, en daar vonden we een campground in Napa. En ze hadden ook nog een plek voor twee nachten. Onderweg hebben we al kunnen genieten van de Napa Valley met de vele wijnvelden.

Helaas is het woensdagnacht weer gaan regenen en vanochtend regende het werkelijk pijpenstelen. De Napa-Valley verder bezoeken heeft nu weinig zin omdat er niets te zien is vanwege de laaghangende bewolking. Rond een uur klaarde het een beetje op en hebben we het gewaagd om met de camper aan de trip richting Valley te beginnen. Maar deze heeft maar kort geduurd want de hele vallei was inmiddels alweer helemaal dicht van de wolken. Dus toch maar weer terug. We vermaken ons nu in de camper met lezen, televisiekijken. Zodra er een langere opklaring komt gaan we nog even naar het stadje. Straks moeten we gaan inpakken en een beetje schoonmaken. Morgenochtend moeten we voor elf uur de camper ingeleverd hebben en om tien voor vier vliegen we vanuit San Francisco met vlucht KL606 naar Amsterdam. We hopen daar zaterdag om kwart over een aan te komen. Vervolgens per trein naar Maastricht. Jullie horen wel weer iets van ons vanuit Nederland en/of Italië.

Paasjes

Aan alle moois komt een einde, maar jullie hebben nog een prachtig vervolg. Was leuk om jullie verhalen (bijna) dagelijks te lezen en veel ervaringen te herkennen. Zeker nog een keer terug, maar of we dan weer kunnen afspreken....!
Goede terugreis zonder omleiding en we verheugen ons nu al op jullie verhalen (en ook de foto's natuurlijk) uit Italië.

M&M

We lezen dat aan jullie States-avontuur alweer een einde gaat komen. Het was, zo hebben we kunnen meebeleven, wel een hele ervaring. En leuk om te lezen dat jullie alweer terug willen;-)
Succes met de terugreis en dan op naar Italië.

M&M

Laatste nieuws uit Margraten: Na 20 jaar heeft Jos Pieters zijn Oostenrijkse rotstuin met 30.000 kilo gesteente, stromend water, honderden planten en een rijdende trein, bijna klaar. Het straatbeeld in Margraten is helemaal veranderd als jullie terugkomen.

Henri

Hoi Elly en Jack, vandaag eens de tijd genomen om bij te lezen en de foto's te bekijken. Leuk, alleen jammer dat ik het van een scherm moet beleven. Het avontuurlijke spreekt mij wel aan. Ik zal mijn kinderen eens verwijzen naar jullie site. Zij vertrekken in juli voor een rondreis in de States. Ik hoop dat jullie goed aankomen in Margraten. Slaap die jettlag weg en dan naar Italie. Ria is Sicilie goed bevallen. Wij vertrekken maandag naar Portugal en gaan van noord naar zuid trekken. Daarna zal ik jullie avonturen weer volgen. Nogmaals goed thuis en veel plezier in Italie! Groeten, Henri

Ria

Hallo Elly en Jack,

we zijn alweer een week terug uit Sicilie en ben er nu eens voor gaan zitten om jullie reisverhalen te lezen. Toch wel een beetje jaloers ben ik er doorheen gegaan. Jullie hebben ontzettend genoten lees ik, jammer dat het de laatste dagen niet meezat met het weer maar dat zal de pret niet drukken. Ik was wel zeer verbaasd dat het er alweer opzit in the states. Maar jullie hebben, en dat hebben we net zelf ondervonden, nog een heerlijke reis voor jullie. Ik weet zeker dat jullie dit ook gaan genieten. Sicilie is zeer de moeite waard, vriendelijke mensen prachtige natuur , lekker eten en wijntjes veel mooie historische plekken, bouwwerken. Geniet ervan.
Een tocht op de hellingen van de Etna is zeker de moeite waard, mochten jullie dit overwegen heb ik wel een tip voor een zeer inspirerende gids.
Een goede reis terug en voor straks veel plezier in Italie.

groetjes,
Ria en Jan

Hein en Miets

Hoi Kickpetjes,
welkom terug in Kikkerland!
We hebben genoten van jullie reisverhalen en foto`s en zijn blij dat jullie weer veilig en wel terug zijn. Miets heeft een beetje een probleem overgehouden aan jullie avontuur want ze heeft heimweeverschijnselen naar Amerika. Maar waarschijnlijk vliegen wij binnenkort ook weer....

Groetjes en tot ziens,
Hein en Miets.

Huub

Hi Elly & Jack, welcome back. Heerlijk genoten van jullie verslag & dito foto's. Hoop jullie snel te zien om alles live te horen. Wanneer gaat Italie onveilig gemaakt worden? Behouden vaart, Huub.

Gertie en Arno

Maar jongens, wat een reis. Van jullie verslagen en foto's kunnen jullie een boekje laten bundelen. Geweldig, maar wat gaat die tijd snel. Hopelijk is jullie terugreis goed verlopen en wensen jullie de rest van jullie vrije dagen veel plezier. Zal ons benieuwen waar jullie volgende week of zo weer zitten. Viva Ilatia? Groeten uit Margraten? Tot gauw.

maria.zengerink@home.nl

Hee Jack en Elly

Welkom in ons koude kikkerlandje!
Wat hebben jullie ontzettend veel gedaan (gegeten, gedronken) en gezien.
Indrukwekkend om mee te lezen en te kijken naar de mooie foto's, zeker voor mij ( Maria ) die deze reis liever vanuit een afstand bekijkt en die toch gratis een indruk krijgt van the States.
Wat een sjieke camper en wat een belevenissen !!!
Rust lekker uit, want ook vakantie is vermoeiend !
Groetjes en op naar Italie, want na een weekje thuis is het weer mooi geweest en krijgen jullie toch echt weer de kriebels.
Geniet van de volgende reis!
Groetjes uit Geulle van Patrick en Maria