kickpet.reismee.nl

Sequoia

Gisteravond als een blok in slaap gevallen na de lange rit van 694 km die we gemaakt hebben. De reis gaat nu verder via Giant Sequoia National Monument. Daar hebben we een korte wandeling gemaakt en de reuzen van bomen bekeken. De sneeuw was ook weer aanwezig en onze dikke truien moesten weer aan vanwege de kou. De sequoia’s kunnen wel 3200 jaar oud worden, een diameter van 12 meter en een hoogte van 94 meter hebben. Het zijn echte mammoeten als je ze ziet; je wordt er gewoon stil van. In de namiddag arriveren we in Oakhurst, hier hebben we gisteravond een plek gereserveerd op RV High Sierra campground. Het is een mooi plekje aan een riviertje. Oakhurst ligt in Madere county en wordt de achtertuin van Yosemite genoemd. Omdat we nu niet meer zo hoog in de bergen zitten is het gelukkig wel wat warmer. In Oakhurst hebben we nog lekker in het zonnetje gezeten op een terras, deze zijn trouwens zeldzaam in Amerika. Of letten wij niet goed op en zien ze niet!?

Morgen gaan we naar de westkant van Yosemite National Park en blijven daar nog twee dagen. En helaas worden dit onze laatste dagen in Amerika. Vrijdagochtend moeten we ons huis op wielen weer gaan inleveren. Snik, snik!!

Mededeling voor de dames van de gymclub: aan beweging ben ik hier niets tekort gekomen, we hebben hier heel wat gewandeld. Groetjes aan iedereen.

miriam

Zijn die 4 weken alweer om,wat gaat dat snel.
Nou geniet er nog maar even van.

John, Marianne, Dennis en Danique

Hoi Elly en Jack,

We hebben jullie geweldige reis gevolgd. Wat een indrukken en wat is dat allemaal snel gegaan.
Wij verheugen ons op de rest van de foto's en jullie verhaal erbij. Een hele goede terugreis gewenst en tot gauw.