kickpet.reismee.nl

Bryce / Zion

Gisteren aan het eind van de middag hebben we nog een wandeling gemaakt in Bryce Canyon. We wilden eigenlijk de Navajo trail lopen maar omdat we die blijkbaar ergens gemist hebben zijn we maar gestart met de Queens’ trail. Bij deze wandeling daal je af in de canyon. Het is heel bijzonder om tussen de zgn. hoodoo’s te lopen. Heel anders dan wanneer je van bovenaf het hele schouwspel bekijkt. Het lijkt soms een verstild landschap. Vanuit de Queen’s trail kon je de terugweg via de Navajo trail lopen. Het is een fikse klim om weer terug op rim niveau te komen. Onderweg komen we nog een bordje tegen met ‘Navajo trail closed’. We hadden dus sowieso niet het eerste deel van deze wandeling kunnen lopen.

Vandaag hebben we maar een kort ritje (85 mijl) naar Zion National Park. De route loopt via Red Canyon. Na deze canyon verandert het landschap weer in groene bossen en weiden met koeien en paarden. Vlak voor Zion verschijnen er ineens weer hoge rotsen in mooie kleuren en de weg gaat weer behoorlijk omhoog via verscheidene serpetine bochten. Ook moeten we nog door een tunnel rijden, die niet zo hoog is (13.1 feet) en aan de zijkanten nog lager; onze camper is 13 feet hoog. Je moet dan ook in het midden van de rijbaan rijden; verkeer uit tegengestelde richting wordt even gestopt door een parkranger (kosten 15 dollar). Meteen naar Watchman campground in Zion National Park gereden. Bij de entree van het park stond aangegeven dat hij vol was. Toch nog maar even vragen. Bleken ze toch nog een plek te hebben voor een nacht. Het is hier bloody hot en hebben tot in de middag gewacht om iets te ondernemen. Je mag in dit park niet met eigen vervoer rijden en dus zijn er shuttles ingezet. We zijn tot het eind van de canyon, Tempel van Shiwada, gereden en van daar uit gaan wandelen. We wilden de wandeling naar de Narrows lopen maar helaas is deze door het hoge waterstand gesloten en hebben we ons beperkt tot de Riverside wandeling. Het is ons dus ook niet gelukt om hem helemaal te lopen. Zion is een beetje een lief park met veel groen. Volgens Jack vergelijkbaar met de Gorges du Verdon in Frankrijk.

Tot onze verbazing hebben we hier midden in Zion toegang tot internet, waarschijnlijk van het visitor center dat in de buurt ligt. Dit bericht hebben we alvast gepost, de foto’s gaan niet lukken op het trage netwerk. Morgen staat Las Vegas op het programma.

M&M

Jammer dat jullie de mooie wandeltocht door het water ook niet hebben kunnen lopen. Misschien moeten we samen eens een keer teruggaan.