kickpet.reismee.nl

Capitol Reef / Kodachrome / Bryce

Vandaag (18 mei) zijn we vanuit Moab Valley vertrokken voor onze langste rit (260 mijl) van de geplande tour door West-Amerika. Eerst nog een klein stukje highway (vierbaans) en daarna richting het westen de Interstate 70, om na ca. 34 km highway 24 te nemen richting Capitol Reef National Park. De weg naar het park toe is al de moeite waard vanwege de landschappen en de doorgaande weg via het park heeft ook weer magnifieke uitzichten. Nadat we het park verlaten hebben zijn we via de Scenic Byway 12 richting Kodachrome Basin State park gereden. Geweldig deze ‘toeristische’ route; het verkeer is minimaal en we rijden door geweldige landschappen die continue varieren van oases in het groen, bossen, canyons en bergketens in altijd weer andere kleuren. Echt een aanrader. De route ging door Dixie National Forest, Escalante Canyons en boven langs de Grand Staircase Escalante National Monument. Vervolgens bij Cannonville richting Kodachrome. Gelukkig hadden we een paar dagen geleden via internet een plek gereserveerd in het park, de campground was nu ‘full’. We staan op een mooi plekje met een geweldig uitzicht. Jack is nu aan het koken en daarna gaan we nog een wandeling maken en vanavond van een mooie zonsondergang en een mooie sterrenhemel genieten.

Gisteravond nog een mooie wandeling gemaakt in Kodachrome Park. In het park zie je een soort schoorstenen die door het licht en de kleur van de lucht steeds andere kleuren en schaduwen laten zien. By the way Kodak (van de fotorolletjes als jullie die nog kennen ? . . . . ) heeft toestemming gegeven om het park zijn naam te geven vanwege de kleuren en contrasten. Vanochtend zijn we naar Bryce Canyon National Park gereden; het was maar een kort ritje. We hebben een schaduwrijke plek op de campground van Ruby’s Inn. Omdat je hier pas om 12.00u hoeft uit te checken stond er nog iemand op de ons toegewezen plek. We hebben onze camper geparkeerd en zijn al een wandeling gaan maken in Bryce Canyon. Het is werkelijk geweldig, al die kleuren en het groen er tussen. Soms lijkt het net alsof bovenop al die toppen een klodder cement is gelegd (Was ENCI soms hier?!). We hebben gelopen van Bryce Point via Inspiration Point naar Sunset Point. Je hebt gelijk Marc, ik (Elly) vind Bryce misschien ook wel mooier als de Grand Canyon. Jack vindt dat weer niet. Ik denk dat het zoiets is als het plein van Salamanca en Sienna. Ze zijn beiden zeer fraai, maar anders, en de voorkeur is zeer persoonlijk. Daarna maar eens gaan kijken of ons plekje op de campground vrij is. Na de hitte van vanmiddag gaan we aan het eind van de dag nog een stukje wandelen in de canyon.

Huishoudelijke mededelingen:

Paasjes: Goed te horen dat jullie gezond en wel zijn aangekomen en ondanks de aswolk toch maar een halfuurtje vertraging hebben ondervonden.

Marc: Het rijden met de oversized camper gaat steeds beter ik kan de bochten nu al op twee wielen maken.

Hans, gefeliciteerd met je 16e verjaardag en maak er een leuk feest van aan de “Stamtisch”.

Guy

En wie van jullie twee heeft foto nr. 43135_1274390203_100.jpg gemaakt ........ (-;

Huub

Jongens wat een geweldige foto's en verhalen.
Heerlijk om zo mee te reizen. Grote groet oet Mestreech.