kickpet.reismee.nl

Highway I/Morro Bay/Lake Isabella/Ghost Town

Pacific Coastway, Highway 1

Dit is onze eerste echte camperdag. Vanochtend rond tien uur vertrokken nadat we met een Duits gezin nog enige tijd hebben staan praten. Zij waren al twee maanden in de States en hadden nog 3 maanden te gaan. We gaan vandaag highway 1 (scenic drive) rijden van Moss Landing tot aan Morro Bay. Langs deze weg zijn diverse uitzichtpunten en ze zijn allen even prachtig. De Amerikanen noemen dit de mooiste kustroute en dit is helemaal terecht. Met name bij Big Sur is hij zeer fraai. Veel bochten, stijgingen en dalingen, een heel mooie motorweg: wellicht iets voor een volgende keer! Het is werkelijk geweldig en vaak adembenemend mooi. Je rijdt afwisselend langs de kust en door het binnenland. Op sommige stranden liggen ook hier weer de sea elephants. Wat kunnen die beesten stinken.  Het ziet wel maf uit al die beesten die liggen te zonnen aan het strand en zichzelf bestrooien met zand. De veel grotere mannetjes hangen de macho uit om de vrouwen te imponeren; het lijken net echte mensen.

We hebben alle tijd genomen om overal te stoppen en van de mooie uitzichten te genieten.

Bij een uitzichtpunt kwamen tientallen ground squirrels tevoorschijn. Ze waren behoorlijk tam, waarschijnlijk door het vele voeren en kwamen tot vlak bij de camper. Ik heb dan ook maar de deur van de camper dichtgemaakt zodat we geen ongenode gasten binnen zouden krijgen. We hebben een geweldige rit gehad vandaag die onze verwachtingen ruim overtroffen heeft. Na aankomst op het RV park  (Morro Dunes) zijn we via de duinen naar het strand gelopen. Aan de kust staat nog steeds een behoorlijk harde en frisse wind. Dus bikini en zwembroek blijven nog even in het koffer. Vanavond lekker gegeten bij Fred’s Grill, hier werden in tegenstelling tot wat de naam zou doen vermoeden Japanse gerechten geserveerd. Een heerlijke avocadosalade en beef teryaki gegeten. Maar ook hier weer Amerikaans, zodra je klaar bent met eten krijg je gelijk de rekening om te betalen. Iedereen gaat gelijk weg zodra hij/zij klaar is met eten. Gezellig nazitten kennen ze hier blijkbaar niet, tenminste wij zijn het nog niet tegengekomen. Maar wie weet, we hebben nog een paar weken te gaan. Morgen treffen we als alles volgens planning verloopt Henk, Maria en Tim die dan vanuit Las Vegas ook bij Lake Isabella arriveren, spannend.

Vrijdagochtend waren we weer vroeg wakker, blijkbaar zijn we nog niet helemaal aan de nieuwe tijd gewend. De route van vandaag liep tussen twee sierra’s door met mooie vergezichten. Jack rijdt de bochten met de RV al net zo goed als met de motor. Ongeveer halverwege de rit werd er op grote schaal olie gewonnen doormiddel van jaknikkers.  Dit maakte een enigszins desolate indruk. Daarna kwamen we in Bakersfield en daar is het zo plat als een dubbeltje. Erg druk en warm, we missen de koele zeewind al. Nog steeds niet in een echt hele grote supermarkt geweest, in Bakersfield lag hij aan de verkeerde kant van de weg en dat zagen we te laat.

Rond half drie zijn we gearriveerd op de KOA campground Lake Isabella. We hebben een schaduwrijke plaats gekregen. Op deze campground overnachten we 2 dagen. De Paasjes zijn er nog niet maar die moeten ook van verder komen (Las Vegas).

Gisteren rond zes uur zijn Henk, Maria en Tim gearriveerd. Het is echt een bijzonder moment om vrienden hier in USA te treffen. We zijn met zijn allen gaan eten bij Sierra Vista restaurant, Henk en Tim hebben werkelijk een giga steak gegeten. Ik (Elly) zou na een kwart gegeten te hebben al het mes in het varken en in dit geval in de koe hebben laten steken. We hebben natuurlijk veel info uitgewisseld want zij kwamen van Brice, Zion, Las Vegas en Death Valley en daar gaan wij nog naar toe; en de Paasjes gaan nog naar San Francisco waar wij weer vandaan komen.

Zaterdag zijn we een stukje gaan rijden en vandaar uit gaan wandelen in Sequoia National Forest. Dat was nog een heel gedoe om een wandeling te vinden. Amerikanen wandelen namelijk hoogstens 500 meter vanaf de parkeerplek, maar we hebben toch een leuke route kunnen lopen met mooie vergezichten en langs de Kern River gepauzeerd. De route terug naar de camper konden we alleen via de weg lopen. Op de terugweg naar de campground zijn we gelijk wat boodschappen gaan doen. Het was echt zo’n giga grote supermarkt waar ze dan ook werkelijk alles hebben. Bij het verlaten van de supermarkt werd ons nog een Happy Mohters day gewenst and don’t forget to call your mum. Ik ben met Maria nog wat foto’s gaan maken en bij het teruglopen naar onze plek kwam ik iemand tegen waarvan ik dacht, die ken ik. Het was een DSM’er: Dick Mulder. Hij was met zijn gezin gedurende de meivakantie in de USA. Is toch altijd een beetje onwezenlijk om (DSM)collega’s tegen te komen. ’s Avonds in het restaurant kregen Maria en ik een ijsje ter gelegenheid van Mothers’day. Ongelooflijk hoe Amerikanen hiermee bezig zijn.

Zondagochtend hebben we weer afscheid genomen van Henk, Maria en Tim. Zij gaan nu naar Yosemite Park en wij gaan verder naar Yermo. We hebben het gezellig gehad samen en het was zeer apart om elkaar hier te ontmoeten. Onderweg naar Yermo hebben we ook de Joshua trees gezien, en dat zonder in het Joshua Tree Park te zijn geweest.

Yermo ligt vlak bij Barstow en per shuttlebus zijn we naar Calico Ghost town geweest. Het is een oud zilvermijnstadje dat verlaten is en nu omgevormd is tot een toeristische attractie. In bijna alle oude locaties is wel een winkeltje, café of restaurant gevestigd; maar ook een demonstratie van een hoefsmid, een redelijk intact gebleven schooltje uit die tijd, etc.. Ze maken echt overal een kermis cq attractiepark(je) van. Hier zie je ook de Amerikaan in alle maten van slank tot  zwaar oversized. Maar desondanks was het toch leuk om er te zijn geweest. Het is nog steeds erg winderig en volgens de campground eigenaar gaat het nog harder waaien. Hij heeft ons de radiofrequentie laten weten waarop we het High Desert weer kunnen beluisteren. Vanavond gegeten bij Penny’s Dinner, we hebben het idee dat we steeds meer in het echte Amerika komen.

Het is leuk om iets van jullie te horen en al jullie berichtjes te lezen.

Huishoudelijke mededelingen:

Steve was niet thuis hij had een etentje met judas Bil.

Maria P.: het wasmiddel is reeds op, kun je nog wat brengen jullie zijn toch in de buurt.

Wim: ik heb in de Kern River vlakbij Lake Isabella de ene na de andere zalm aan de kant gesleurd, en passant ook nog enkele regenboogforellen, kom je ook !?

Guy

Een prachtig begin van jullie reis. Ik krijg er steeds meer zin in en kan 27 juli nauwelijks afwachten. En over toeval gesproken ...... Laat ik Dick Mulder nu ook goed kennen. Zij wonen een paar straten van ons vandaag en Monique heeft regelmatig contact met Myrese. Tot de volgende blogpost. Guy

Inez & Remmelt

Haha, bijna net zo avontuurlijk in de States bezig als Remmelt en ik in Limburg. Bezig met het kijken naar een leuke woonboerderij in Baarlo, vanmiddag hypotheekgesprek. Spannend!!

Herman & Manuela

Omdat ik trojaans paard op bezoek had, kon ik niet meer bij mijn emails.

Ik kwam jullie eerste mail tegen en dacht, wow die zijn op vakantie geweest, maar zie nu dat jullie 3 maanden op avontuur zijn.

Waanzinnig idee, geniet er van en wij blijven jullie nieuws volgen.

Groetjes uit Vaals, Herman & Manuela ;-)

Els

Hallo Elly en Jack,
Leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie verhalen over giga steaks komen me bekend voor. In New York hebben de jongens ook van die enorme steaks gegeten. We hebben in New York een geweldige week gehad. Jammer dat het voorbij is, maar jullie hebben nog een paar weken. Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.
Groetjes,
Els

Huub

Echt ERG leuk om mee te mogen reizen. Wat een mooie foto's jullie geplaatst hebben. Trip klinkt prachtig en die koninklijke truck van jullie ziet er helemaal niet verkeerd uit. Beetje sporten en je bent die cheesecake weer kwijt. had nu wel zin in een stukje. Pas je wel goed op je IPad? Want hij is toch echt TE leuk. Luv him. Many Happy miles, H.