kickpet.reismee.nl

Bijna is het zover

Een hele tijd geleden hebben we besloten om eens langer dan gewoonlijk vrij te nemen en een langere reis te maken. Eerst moest dat natuurlijk met onze werkgever geregeld worden. In het najaar 2009 had ik een akkoord voor 2,5 maanden en tegen het einde van het jaar kreeg ook Jack het 'yes' voor 2 maanden vrij nemen.

En toen kwam de vraag: wat gaan we dan doen? Een reis door Europa op de motor van 2 maanden of toch iets anders. Ik wilde heel graag naar Italie via Sicilie en Jack wilde, nu we langer vrij hebben, toch ook wel 's naar Amerika. Na wat wikken en wegen is het beiden geworden.

Eerst gaan we 4 weken naar Amerika met de camper en daarna een maand naar Italie met de motor.

Nadat dit besluit genomen was hebben we een reis geboekt naar Amerika via Travelhome (ticket, camper en hotel in San Francisco) en nu is het bijna zover dat we gaan vertrekken. Na veel avonden/weekenden lezen, googlen op internet en praten met ervaringsdeskundigen hebben we alles rond. Aan de hand van alle research hebben we een route gemaakt door West-Amerika: highlights. Er is zoveel te zien en wellicht zijn we wel wat optimistisch voor wat betreft de af te leggen route. We hebben niets gereserveerd op een enkele campground na zodat we in ieder geval flexibel kunnen zijn.

De route, per motor, in Italie heeft heel wat avonden gekost, met name het vinden van leuke overnachtingsplekken in Zuid Italie. Tijdens de zoektocht naar onderdak ontdekten we dat, zeker op de wat meer toeristische plekken in midden Italie en de kust al heel veel volgeboekt was, als het om betaalbare plekken ging. Dat heeft ons doen besluiten om voor deze reis toch de overnachtingen in het vooruit te boeken. Dat scheelt ook weer op- en afstappen (in de hitte) en iedere keer maar hopen dat er nog plek is.

Nog een paar weken werken en dan gaan we eerst richting San Francisco. Daar blijven we dan een paar dagen om vervolgens West-USA te verkennen per camper.

John en Marianne

Laten wij dan ook eens de eerste zijn.
Heel leuk initiatief om via deze site jullie reisverslag wereld kundig te maken.
Tevens een hele goede keuze om beide vakanties te doen en wij wensen jullie een hele goede reis en veel veilige kilometers. Rust zo af en toe ook eens lekker uit, want 2 maanden vakantie kan best vermoeiend zijn.
Wij zullen jullie zeker volgen via deze site!

Alejandro Serena LLinares

We wensen jullie een hele goede reis en veel inspiratie voor als jullie terug komen voor de piano les:)

groetjes Alejandro Odette en Andres

M&M

Nou komt het ineens heel dicht bij. Nog een week en dan ab mit die Post. Vooral heerlijk genieten van al het moois dat jullie tegenkomen en van elkaar. Wij gaan jullie zeker volgen en kijken al uit naar jullie verhalen. Alvast een goede reis, M&M

lei

un sjoen vacans

Huub en Maria

Elly,
Een goede reis en een hele fijne tour door noord Amerike, en kom gezond en wel terug,
we zullen juli zeker volgen op de site.
Groetjes Huub en maria