kickpet.reismee.nl

Heydalur naar Stadarskali

Gisteren op onze rustdag lekker geluierd, gelezen, geschaakt, gewandeld en in het zonnetje gezeten. Heydalur is een complex van huisjes, een restaurant en enkele hottubes waaronder een natuurlijke. Het geheel oogt wat rommelig, maar de mensen die er werken zijn heel vriendelijk en de keuken is goed. Vanochtend na het ontbijt vertrokken naar Stadarskali. We hebben weer ongeveer 80 kilometer malbik moeten rijden. Het zijn de laatste, hopen we. Op het hele traject is geen tankstation of iets te eten of drinken te bekennen. Wij hebben het in ieder geval niet gezien. Dan maar doorrijden. De rit ging door brede mooie fjorden en door het hoogland achter de fjorden. Mooie vergezichten bij een lekker zonnetje . Er waaide wel een frisse wind die behoorlijk straf was. De motoren moesten dan ook goed tegen de wind ingelegd worden. Ook hebben we hier de eerste zeehonden gespot die aan het zonnebaden waren. Ondanks de slechte weersvoorspellingen hebben we vandaag onderweg nog geen regen gehad. Aangekomen in het hotel hebben ze voor ons een lunch bereid bestaande uit sla met brood en skyr. Skyr is een IJslands dessert wat qua smaak lijkt op yoghurt en kwark. Meestal wordt het geserveerd met room en/of melk en blue berries. Erg lekker!!!! Dit zullen we missen als we terug zijn in Nederland. We kunnen het nog vier dagen eten. Nu, 21.45u plaatselijke tijd, regent het een beetje. We zullen zien wat het morgen wordt.