kickpet.reismee.nl

Reykjavik naar Grundarfjorour

Maandagochtend vroeg ontbeten en op zoek naar een apple store in Reykjavik, daarna de kathedraal. De apple store konden we (nog) niet vinden. Dan maar naar de kathedraal. Het is een groot minimalistisch bouwwerk waarvan de bouw ongeveer dertig jaar heeft geduurd. Je kunt met de lift naar boven voor een mooi uitzicht over Reykjavik. Daarna toch nog eens op zoek naar de Apple store. Hij bleek te liggen aan de achterkant van een gebouwtje en heet Macland. Hier hebben we toch maar een origineel accessoire gekocht voor het uploaden van foto's, en zoals jullie al hebben kunnen zien lukt het weer om foto's op de site te plaatsen. Rond elf uur vertrokken naar ons hotel in Vogar. Daar hebben we alle bagage neergezet en vervolgens doorgereden naar de Blue Lagoon. Hier hebben we ons in het thermale water begeven en ons gezicht ingesmeerd met de zogenaamde witte modder. Het is net alsof je een maskertje bij de schoonheidsspecialiste krijgt. De zon is erg warm en we zijn zelfs rood geworden tijdens het baden en relaxen. Het was een heerlijke middag en bijzonder. Alleen die smurrie van je lijf en uit je haren krijgen. Een keer douchen wil nog niet helpen, je handen voelen nog steeds vreemd. Op aanraden van de hoteleigenaar zijn we naar Reykjanesbaer, Kaffee Duus, gereden om te eten, was inderdaad een goeie tip. Dinsdag lang geslapen, tot half negen. We hebben geen lange rit vandaag naar Borgarnes. We zijn vanuit Vogar via de Hvalfjorour gegaan. Prachtige vergezichten over de fjord naar de overkant. Omdat we wat vroeg waren hebben we nog een klein ommetje gemaakt via een schotterweg. Deze was redelijk goed te berijden door en weer zeer gevarieerd landschap. In Borgarnes geluncht en langs het water gewandeld. Bij een klein strand liepen zelfs kinderen in de zee. Heb vandaag nog maar eens mijn haren gewassen en nu is al het thermale vocht eruit. Dat voelt beter. Vandaag vertrokken voor een rit rond het schiereiland Snaefellsjokull. Het weer zit vandaag niet helemaal mee. Onderweg hebben we regen gehad. De eerste keer tijdens deze reis onze regenbroek aangetrokken en toen werd het weer droog. De berg hing helemaal in de wolken. Wat ook een mooi gezicht is. Overal weer lavavelden die begroeid beginnen te raken. Rond het middaguur waren we al bij ons hotel in Grundarfjorour. Het huidige hotel was vroeger een zeemanspension. De mannen hebben een wale en bird watching tour gedaan. We hadden nog niets gegeten. Ik heb besloten niet mee te gaan, gezien mijn eerdere zee avontuur. Morgen gaan we met de boot richting westfjorden en komen we ook langs eilandjes met vogels, hoop ik. Bericht van de mannen: Wij hebben inderdaad een fjord en zeereisje gemaakt en dat was super mooi. Papegaaiduikers gezien en tig ander zeegevogelte. Peter heeft zelfs een miniwale gezien en een niet definieerbare vis gevangen die de kapitein meteen weer over boord zette. Waarschijnlijk niet te verteren. De andere vissen die gevangen werden waren vooral kabeljauw en die werden ter plekke gekeeld en schoongemaakt.

M&M

Even wat achterstand wegwerken in het lezen van jullie reisverhalen. Zit er bij deze alweer meteen in. We krijgen er zin in om achter jullie aan te komen