kickpet.reismee.nl

Overtocht naar Torshavn

De motor van Peter doet het gelukkig weer en vanochtend na het ontbijt vertrokken naar Hirtshals. We waren wel wat vroeg, daarbij kwam ook nog een uur tijdverschil op de boot. De check-in verliep vlotjes. Door alle consternatie nog niet verteld dat we in Duitsland en Denemarken door een vrijwel vlak landschap gereden hebben met veel mooie, oude boerderijen en een paar mooie steden waaronder Flensburg en Piro. Gebleken is, dat ik (Elly) niet zo'n zeemansbenen heb als ik altijd gedacht heb. Zaterdagnacht begon de boot al behoorlijk te schommelen en het werd steeds erger. Zolang ik in bed bleef, niets aan de hand. Maar toen ik opstond begon het 'feest'. Alles wat bij zeeziek zijn hoort passeerde de revue. Jack maakte nog de grap dat het buffet die avond steeds meer in plaats van minder zou worden. Elly was niet de enige aan boord die groen zag. Nog even naar buiten gegaan en toen toch maar een pilletje genomen. Daarna heb ik bijna alleen nog maar geslapen. Het schijnt nog een storm met 138 km per uur, windkracht 9 en 10, te zijn geweest volgens Peter en Jack. Aan het eind van de middag is de wind gelukkig weer gaan liggen en toen ging het met mij ook weer wat beter. Na ons laatste eten (nog steeds niet veel trek) op de boot moesten we al van onze kamers en wachten op de aankomst bij de Faröer. Het is er fris, maar de zon schijnt. Onze kamer in Torshavn gezocht en daarna al een kleine wandeling door de hoofdstad gemaakt. Het is nu 1.00 uur en nog licht.

Jan Roks

Ik snap niet wat jullie het zover gaan zoeken. ben gisteren op een kwartier rijden van Schimmert bij een prachtig chalet geweest met Jeanine, gelegen tussen de bergen van Maastricht aan het meer, met een prachtig uitzicht. Hebben daar genoten van een wijntje en een Jupilerke. Trouwens de uitbater kwam me bekend voor, heb die vent eens ontmoet met een skivakantie in Smeribel.

Groet Jeanine en Jan

geniet van jullie vakantie en we zien ons weer.

Anne en Armand

hallo pap, jack en elly!!!

zo ben even bij gelezen van jullie super avontuur!!
Echt helemaal geweldig!!!

hier thuis gaat alles zn gangetje!!
gisteren hebben wij een vakantie geboekt naar hongarije (budapest en balatonmeer) in budapest hebben we een apprtement in een 5 sterren hotel geboekt!! doe maar lekker decadent, het voordeel: kost gewoon 40euro pp inlc ontbijt!! aankomende week gaan we verder kijken naar onze reis :) paar daagjes zuiden van balatonmeer de drukte opzoeken en dan doorrijden met een huurauto naar het noorden van het balatonmeer uitrusten!! :)

nog een hele fijne reis en we kunnen niet wachten tot het volgend verslag!!!

-xxx- anne en armand

bep mergelsberg

Probeer me een voorstelling te maken. Zo http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ferry_Norr%C3%B6na_passing_Koltur,_Faroe_Islands.JPG?uselang=de ongeveer!?