kickpet.reismee.nl

Op weg naar Hirtshals

Donderdag zijn we om 09.00 uur vertrokken. Het enige doel is naar het noorden rijden. De temperatuur is vrij hoog. Maar dat is goed voor de gemiddelde temperatuur tijdens onze reis volgens Peter. We hebben een klein buitje gehad tijdens onze lunch in Sudlohn. Verder rijdend in toch een beetje afkoeling na het buitje hebben we ook nog een klein stukje 'schotterweg'' gereden. Kunnen we alvast wennen, er zullen er nog wel volgen in IJsland. Nog lekker buiten kunnen eten ' avonds (zal wel de laatste keer zijn tijdens onze reis). Vrijdagochtend zijn we gestart met panne. De motor van Peter wilde niet meer starten. Waarschijnlijk de startmotor. Na een duwtje van Jack reed ie weer, en toen door naar de eerstvolgende BMW dealer. Deze lag zo ongeveer op onze route. Deze bevestigde het vermoeden van Peter maar had helaas geen exemplaar op voorraad. Hij was wel zo vriendelijk voor ons te bellen naar een dealer in Denemarken, en die had hem wel. Dus door naar de volgende BMW dealer. Daar aangekomen was het onderdeel er inderdaad, maar geen monteur meer. Die hadden al vanaf 14.00u weekend (hoezo: in Nederland wordt het minste aantal uren gewerkt). Toch het onderdeel meegenomen en verder naar onze volgende overnachtingsplek. Als ik dit schrijf (vrijdagavond 22.45) zijn Peter en Jack nog aan het sleutelen, nadat een wegenwachtmannetje geweest is en deze zijn gereedschap achtergelaten heeft. Het is zaterdagochtend 0.30u en de motor van Peter doet het weer. Nu slapen, straks ontbijten en dan naar de boot.

Guus Daniëls

In ieder geval goede reis gewenst en Peter ik hoop voor jou dat je "oldtimer" het nu blijft doen.
Vriendelijke groeten aan jullie 3 uit Voeren en we kijken uit naar de volgende verslagen/ervaringen

John

Hebben we dat met een startmotor niet al eens eerder meegemaakt? Jammer, maar ik had graag geholpen.
Niet getreurd, normaal is dat het enige dat bij BMW stuk gaat, op het achterwiellager na!

Goede reis en we blijven jullie volgen.

Enrique en Erik

Hey pap, Jack en Elly, toch niet genoeg check check dubbel check gedaan:p hier in Bulgary gemiddeld 30 graadjes:D we wensen jullie een super goede reis toe, we zullen proberen jullie wat zon toe te sturen ! Groetjes Enrique en Erik

richard en marielle

hallo jullie drietjes,maak er een mooie reis van!
oohja mochten er nog meer bmw probleempjes komen,gelukkig vaart er nog altijd een boot!

bep mergelsberg

Hoop dat jullie motoren het voor de rest van reis goed blijven doen! "Schotterweg" is dus Duits voor een grindweg! Alweer iets bijgeleerd! Wanneer komen er foto's?:-)

Els Frissen

Een fijne reis zonder verdere motorperikelen en niet al te veel "Schotterwegen"

Frans Roebroeks

Hallo Jack,

Ik lees hier op het RHCL samen met Eric jullie bericht over de panne met de BMW. Reactie van Eric: koop toch een Harley voor het ultieme rijgenot!!